“Hyvin toimitettu lehti, jonka tekijät ymmärtävät keille se on suunnattu.“
Painetun ja digilehden lukijoista tyytyväisiä lehteen oli 98 % vastaajista. Heistä erittäin tyytyväisiä lehteen oli 31 %.
Lehden lukijoista 85 % ja kaikista vastaajista 80 % pitää TTT-lehteä ja sen uutiskirjettä alan tärkeimpänä tietolähteenä. Lehteä he lukevat keskimäärin 32 minuuttia.
- 90 % vastaajista pitää TTT-lehteä asiantuntevana. Muita tyypillisiä määritelmiä lehdelle ovat ajankohtainen, monipuolinen, luotettava ja käytännönläheinen. “Asiantuntevaa tekstiä, jota voin hyödyntää työssäni.“
- 98 % pitää lehteä ammattitaitoisesti toimitettuna, heistä 77 % on siitä täysin samaa mieltä. “Olen erittäin tyytyväinen painettuun lehteen ja digiversioon. Monipuolisesti eri työelämän alueilta juttuja, joista työsuojeluvaltuutettuna saan paljonkin itselleni, myös eteenpäin infottavaksi”.
- 85 %:lle lukijoista TTT-lehti on alan tärkein tietolähde.
- 98 % on tyytyväinen TTT-lehteen, joista
31 % erittäin tyytyväinen. - 78 % toimii työsuojelutehtävissä,
9 % toimii henkilöstöhallinnossa ja 3 % työterveyshuollossa. - 12 % teki itsenäisesti hankintapäätöksiä, 34 % osallistui päätöksiin ryhmässä ja 28 % suositteli tai valmisteli hankintoja.
- 46 % sanoo, että lehti auttaa kehittämään toimintaa työpaikalla. Sama määrä sanoo lehden juttujen herättäneen keskustelua työpaikalla. Yli 40 % sanoo saaneensa vinkkejä työ- ja toimintatapojensa muuttamiseen. Samoin yli 40 % sanoo saaneensa tukea työhyvinvointinsa edistämiseen.
- 21 % sanoo saaneensa vinkkejä uusiin hankintoihin tai uusista tuotteista. “Asiallisia mainoksia“
- 29 %:lla työyhteisön koko on 200 henkeä tai enemmän,
11 %:lla 50–199 henkeä,
16 %:lla 20–49 ja
19 %:lla 10–19 henkeä. - 74 % asuu muualla kuin pääkaupunkiseudulla.
- 73 % lukee TTT-lehteä työajalla tai työmatkalla ja 27 % vapaa-ajalla.
- 41 % lukee 15–29 minuuttia ja 41 % lukee 30 minuuttia tai enemmän lehden kutakin numeroa.
- Kullakin TTT-lehden numerolla on keskimäärin 3,8 lukijaa.
Lukijatutkimuksen toteutti JHelske Research 15.10.-6.11.2020.
Lue myös: Uutiskirjetutkimus
“Hyvin toimitettu lehti, jonka tekijät ymmärtävät keille se on suunnattu.“