Tyytyväisyys ja lukutavat
- 83 % vastaajista on erittäin tai melko tyytyväinen TTT-lehden uutiskirjeeseen. 11,5 % ei osaa sanoa. Tyytymättömien osuus vastaajista oli 5 %.
- 81 % vastaajista lukee vähintään joka toisen uutiskirjeen, reilu puolet jokaisen uutiskirjeen.
- 94 % klikkaa vähintään yhteen artikkeliin, 15 % vähintään kolmeen artikkeliin saadakseen lisätietoa aiheesta.
- Yhtä uutiskirjettä ja sen artikkeleita luetaan keskimäärin 8,7 minuuttia.
- 88 % lukee uutiskirjeen työpaikallaan tai työmatkan aikana.
- Kolmannes jakaa tietoa uutiskirjeestä vähintään silloin tällöin esimerkiksi työkavereilleen somen kautta.
Aiheiden kiinnostavuus
- 98 % on kiinnostunut työhyvinvoinnista, 94 % työterveydestä ja 92 % työturvallisuudesta ja työsuojelusta.
- 86 % on kiinnostunut työhyvinvoinnin ja työn kehittämisen koulutuksista, 75 % työsuojelukoulutuksesta ja 50 % työterveysalan koulutuksesta.
Mainosten kiinnostavuus
- 80 % tapahtumat ja koulutus
- 75 % terveyden ja hyvinvoinnin palvelut
- 74 % vapaa-ajan virkistys
- 54 % muut turvatuotteet
- 53 % jalkineet
- 50 % muut suojaimet
”Erilaisista tuotteista on kiva saada tietoa liittyen ergonomiaan. Toimistotyö meillä se olennainen, joten tietoa sen aiheuttamien haittojen ehkäisyyn tai avuksi niihin. Puhtaasti mainosmaisten tekstien lisäksi tarinallinen kerronta ”mulla/meillä oli tällainen ongelma, sitten keksittiin tämä tuote, nyt tilanne on parempi tavalla x mitattuna” (joku konkreettinen ongelma, ratkaisu, ja miten muutos näkyy mitattavasti).”
Mainosten huomaaminen uutiskirjeestä
- 37–47 % muisti nähneensä yläbannerit.
- 33 % muisti nähneensä rekrytointimainoksen.
- 21 % muisti nähneensä kaupallisen artikkelin mainoksen.
Bannereiden huomaaminen nettisivulta
- Ylimmäisen bannerin muisti nähneensä 26 % vastaajista, jotka olivat käyneet sivustolla.
- Seuraavan bannerin muisti nähneensä 12 % vastaajista, jotka olivat käyneet sivustolla.
Vastaajien tiedot
- 84 % vastaajista toimii työsuojelutehtävässä, 11 % henkilöstöhallinnossa ja 3,4 % työterveyshuollossa.
- 55 % osallistuu hankintapäätöksiin yksin tai yhdessä muiden kanssa.
- 29 % on työpaikassa, jossa on yli 200 työntekijää.
- 27 % on työpaikassa, jossa on 50–199 työntekijää.
- 21 % on työpaikassa, jossa on 20–49 työntekijää.
- 22 % on alle 20 hengen työpaikassa.
Lukijatutkimuksen toteutti JHelske Research keväällä 2019.
Mainostajamme ovat tyytyväisiä uutiskirjenäkyvyyteen
Teemme pitkäjänteistä yhteistyötä monien mainostavien asiakkaidemme kanssa. Mainonnan välineitämme ovat suorapostitukset, uutiskirjeet, kaupalliset artikkelit ja bannerit.
”Olemme tehneet pitkäjänteisesti antoisaa yhteistyötä TTT-lehden kanssa. Uutis- ja suorakirjeen sekä lehden kautta olemme saaneet jaettua uusinta tietoa työergonomiaratkaisuistamme ja solmittua tärkeitä suhteita työterveysalan ammattilaisiin. Medianäkyvyys on tullut entistä tärkeämmäksi keinoksi tuoda esille ratkaisujamme, kuten etätyön ergonomiaa. Tavoitteenamme on tuoda työhyvinvointia kaikkiin työympäristöihin, myös kotiin.”
– Toimitusjohtaja Lucas Lönnqvist, ErgoFinland Oy
”Suorapostitukset ovat tuoneet meille hyvää näkyvyyttä oman alamme asiakkaiden keskuudessa. TTT-lehden lukijat ovat olleet kiinnostuneita koulutuksistamme ja myös digitaalisista palveluistamme.”
– Toimitusjohtaja Tero Roivainen, Suomen Ensiapukoulutus Oy
Työpaikkailmoitukset ovat osa palveluamme. Uutiskirjeemme ja kotisivun Avoimet työpaikat -palsta tavoittavat erityisesti työsuojelupäälliköt ja erilaiset työhyvinvoinnin asiantuntijat. Toimitamme asiakkaalle raportin ilmoituksen näkyvyydestä.
Lue myös: Lukijatutkimus
Ota yhteyttä mediamyyntiimme!
Jaana Koivisto
jaana.koivisto@tttlehti.fi
Puh. 040 770 3043