Tyytyväisyys ja lukutavat
- 83 % vastaajista on erittäin tai melko tyytyväinen TTT-lehden uutiskirjeeseen. 11,5 % ei osaa sanoa. Tyytymättömien osuus vastaajista oli 5 %.
- 81 % vastaajista lukee vähintään joka toisen uutiskirjeen, reilu puolet jokaisen uutiskirjeen.
- 94 % klikkaa vähintään yhteen artikkeliin, 15 % vähintään kolmeen artikkeliin saadakseen lisätietoa aiheesta.
- Yhtä uutiskirjettä ja sen artikkeleita luetaan keskimäärin 8,7 minuuttia.
- 88 % lukee uutiskirjeen työpaikallaan tai työmatkan aikana.
- Kolmannes jakaa tietoa uutiskirjeestä vähintään silloin tällöin esimerkiksi työkavereilleen somen kautta.
Aiheiden kiinnostavuus
- 98 % on kiinnostunut työhyvinvoinnista, 94 % työterveydestä ja 92 % työturvallisuudesta ja työsuojelusta.
- 86 % on kiinnostunut työhyvinvoinnin ja työn kehittämisen koulutuksista, 75 % työsuojelukoulutuksesta ja 50 % työterveysalan koulutuksesta.
Mainosten kiinnostavuus
- 80 % tapahtumat ja koulutus
- 75 % terveyden ja hyvinvoinnin palvelut
- 74 % vapaa-ajan virkistys
- 54 % muut turvatuotteet
- 53 % jalkineet
- 50 % muut suojaimet
”Erilaisista tuotteista on kiva saada tietoa liittyen ergonomiaan. Toimistotyö meillä se olennainen, joten tietoa sen aiheuttamien haittojen ehkäisyyn tai avuksi niihin. Puhtaasti mainosmaisten tekstien lisäksi tarinallinen kerronta ”mulla/meillä oli tällainen ongelma, sitten keksittiin tämä tuote, nyt tilanne on parempi tavalla x mitattuna” (joku konkreettinen ongelma, ratkaisu, ja miten muutos näkyy mitattavasti).”
Mainosten huomaaminen uutiskirjeestä
- 37–47 % muisti nähneensä yläbannerit.
- 33 % muisti nähneensä rekrytointimainoksen.
- 21 % muisti nähneensä kaupallisen artikkelin mainoksen.
Bannereiden huomaaminen nettisivulta
- Ylimmäisen bannerin muisti nähneensä 26 % vastaajista, jotka olivat käyneet sivustolla.
- Seuraavan bannerin muisti nähneensä 12 % vastaajista, jotka olivat käyneet sivustolla.
Vastaajien tiedot
- 84 % vastaajista toimii työsuojelutehtävässä, 11 % henkilöstöhallinnossa ja 3,4 % työterveyshuollossa.
- 55 % osallistuu hankintapäätöksiin yksin tai yhdessä muiden kanssa.
- 29 % on työpaikassa, jossa on yli 200 työntekijää.
- 27 % on työpaikassa, jossa on 50–199 työntekijää.
- 21 % on työpaikassa, jossa on 20–49 työntekijää.
- 22 % on alle 20 hengen työpaikassa.
Lukijatutkimuksen toteutti JHelske Research keväällä 2019.
Työpaikkailmoitukset ovat osa palveluamme
Uutiskirjeemme ja kotisivun Avoimet työpaikat -palsta tavoittavat erityisesti työsuojelupäälliköt ja erilaiset työhyvinvoinnin asiantuntijat. Toimitamme asiakkaalle raportin ilmoituksen näkyvyydestä.
Lue myös: Lukijatutkimus
Ota yhteyttä mediamyyntiimme!
Jaana Koivisto
jaana.koivisto@tttlehti.fi
Puh. 040 770 3043