Tämä sisältö vaatii tilauksen. Kirjaudu sisään jos olet tilaaja.
Vinkiksi puheeksiottoon
- Normalisoi keskustelu toteamalla, että vaikeat keskustelut ovat joskus tarpeellisia.
- Esitä tosiasioita, ajatuksia, tunteita ilman syyttämistä.
- Kerro omista ajatuksistasi ja kysymyksistäsi, ja anna työntekijän kertoa omistaan. Älä siis pyri kertomaan, mitä hän ajattelee.
- Kuuntele aktiivisesti, mitä sanottavaa työntekijällä on, toistamalla ja vetämällä keskustelua yhteen. Ole ymmärtäväinen – tiedosta läsnä olevat tuntemukset.
- Ole empaattinen ja muista, että asia on työntekijälle todennäköisesti vaikea.
Lähde: Työelämä pelissä – Tietoa rahapelihaittojen tunnistamisesta ja ehkäisemisestä työyhteisössä. (THL, 2021.)


Mitä mieltä? Kommentoi!